Veelgestelde vragen
1. Inschrijven
- Word ik toegelaten tot de opleiding?
- Kan ik vrijstelling voor een onderdeel of werkprocessen krijgen?
- Kan ik mijn inschrijving annuleren?
2. Studiematerialen
- …
3. Tijdens de opleiding
- Ik ben mijn inloggegevens kwijt, hoe kan ik nieuwe aanvragen?
- Ik ben ziek, bij wie moet ik dat melden?
- Is er een kantine waar ik kan lunchen?
4. Financiële zaken
- Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
- Wat moet ik doen als ik een verandering in de betaalwijze wil doorvoeren?
- Zijn de opleidingskosten fiscaal aftrekbaar?
- Kan ik nogmaals dezelfde factuur ontvangen?
- Kan in termijnen betalen?
- Geldt de WVA-regeling / subsidie-regling?
5. Examen en afronding
- Hoe lang wordt mijn portfolio bewaard?
- Hoe kan ik mijn eindcijfer voor Nederlands uitrekenen?
- Ik heb een auditieve beperking en moet Centraal examen doen. Zijn er aangepaste examens?
6. Algemeen
- Kan ik mijn opleiding tijdelijk onderbreken?
- Wie zijn de docenten en trainers van SVOZ?
- Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
- Hoe kan ik verlenging aanvragen?
- Wat is het antwoordnummer van SVOZ?
1. Inschrijven
1.1 Word ik toegelaten tot de opleiding?
De toelatingsvoorwaarden kunt u bij elke opleiding vinden op deze website.
1.2 Kan ik vrijstelling voor een onderdeel of werkprocessen krijgen?
Wilt u weten of u vrijstelling kunt krijgen voor de toelatingsvoorwaarden of onderdeel/werkprocessen dan kunt u het aanvraagformulier invullen op deze website.
1.3 Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Met in acht neming van Artikel 5 van onze Algemene Voorwaarden kunt u uw inschrijving annuleren.
2. Studiematerialen
2.1
3. Tijdens de opleiding
3.1 Ik ben mijn inloggegevens kwijt, hoe kan ik nieuwe aanvragen?
3.2 Ik ben ziek, bij wie moet ik dat melden?
3.2 Is er een kantine waar ik kan lunchen?
SVOZ beschikt over een lunchruimte waar je je lunch kunt nuttigen. Er is geen catering aanwezig.
4. Financiële zaken
4.1 Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
De betalingsvoorwaarden kunt u terugvinden u in onze Algemene Voorwaarden.
4.2 Wat moet ik doen als ik een verandering in de betaalwijze wil doorvoeren?
Als de factuur nog niet is betaald en het betalingstermijn nog niet verlopen, kan er een wijziging in de betalende partij of betaalwijze worden aangevraagd. U kunt dit aan ons kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@svoz.nl Wij zullen nagaan of de wijziging ook in uw situatie doorgevoerd kan worden.
4.3 Zijn de opleidingskosten fiscaal aftrekbaar?
U mag uw opleidingskosten en andere scholingsuitgaven vaak onder voorwaarden opgeven bij uw belastingaangifte. Neem voor de actuele fiscale mogelijkheden contact op met uw belastingadviseur of de belastingtelefoon 0800 – 0543.
4.4 Kan ik nogmaals dezelfde factuur ontvangen?
Het is niet mogelijk om de originele factuur nogmaals te versturen (deze wordt altijd maar één keer verstrekt). Wel kunnen wij u een kopiefactuur versturen, mits de originele factuur al eerder is verstuurd.
4.5 Kan in termijnen betalen?
SVOZ biedt u als particulier de mogelijkheid de opleiding in termijnen te betalen. Dit kunt u bij uw inschrijving aangeven. Als u in termijnen betaalt, dient u rekening te houden met een toeslag van 4%.
4.6 Geldt de WVA-regeling / subsidieregling?
Per 1 januari 2014 is de WVA-regeling vervangen door een subsidieregeling…
http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/begeleiding-van-deelnemers-aan-mbo-opleidingen
5. Examens en afronding
5.1 Hoe lang wordt mijn portfolio bewaard?
Na anderhalf (1,5) jaar kunt u uw portfolio weer ophalen. NB: Voor opleidingen gestart na 1-8-2017 geldt een bewaarplicht van 2 jaar. Maakt u hier op tijd een afspraak voor, via e-mail: info@svoz.nl
5.2 Hoe kan ik mijn eindcijfer voor Nederlands uitrekenen?
Raadpleeg hiervoor het Examenreglement uit de Studiewijzer voor uitleg over de berekening.
5.3 Ik heb een auditieve beperking en moet Centraal examen doen. Zijn er aangepaste examens?
Er wordt een aangepast examen geleverd door DUO, deze bevatten ondertitelde kijk- en luisterfragmenten.
6. Algemeen
6.1 Kan ik mijn opleiding tijdelijk onderbreken?
SVOZ biedt u afhankelijk van de situatie de mogelijkheid uw opleiding tijdelijk te onderbreken. Wij willen u er wel op attenderen dat er bij een langdurige onderbreking tussentijds programmawijzigingen kunnen plaatsvinden. Voor verdere vragen en/of opmerkingen over een tijdelijke onderbreking van uw opleiding adviseren wij u een e-mail te sturen naar: info@svoz.nl
6.2 Wie zijn de docenten en trainers van SVOZ?
De docenten en trainers van SVOZ zijn uitstekend opgeleid. Daarnaast zijn ze gespecialiseerd in en werkzaam binnen het vakgebied van uw opleiding of training. De kwaliteit van opleidingen en trainingen wordt voor een belangrijk deel bepaald door de deskundigheid, ervaring en het enthousiasme van de docent/trainer.
6.3 Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
U kunt uw nieuwe gegevens doormailen naar: info@svoz.nl
6.4 Hoe kan ik verlenging aanvragen?
Xxx
6.5. Wat is het antwoordnummer van SVOZ?
Het antwoordnummer is: 56014, 3506 VB Utrecht.